Źle wykonany montaż
Źle wykonany montaż
Nadrzędną zasadą, jaką powinien kierować się Wykonawca montażu, jest art. 355 § 1,2 art. 472 Kodeksu cywilnego.
Chodzi tutaj o normalną, przeciętną staranność przy wykonywaniu pracy: zachowanie środków ostrożności, wykonanie zadań zgodnie z normami i standardami.
Aby ocenić, czy należyta staranność została dochowana, bierze się obiektywne kryteria, jak to na czym polegał obowiązek, co było przedmiotem umowy, jakie były okoliczności jej wykonania.
Od osób zajmujących się zawodowo jakąś dziedziną oczekuje się wyższego poziomu profesjonalizmu. Wymagana jest wiedza, doświadczenie i umiejętności praktyczne.
Np. wykorzystując materiał Klienta należy poinformować go o możliwych skutkach zastosowania nieodpowiedniego lub niesprawdzonego materiału i odnotować ten fakt na zamówieniu/ protokole.
Nienależyte wykonanie usługi może wiązać się z koniecznością zapłaty odszkodowania.
Procedurę weryfikacji faktów po uszkodzeniu instalacji klienta w lokalu lub na działce, aby zweryfikować czy zachowano "należytą staranność". (zgodnie z Art. 355 KC, wykonawca profesjonalny w stosunku do klienta musi wykazać się wyższą starannością)
W celu ustalenia faktów zadane zostaną pytania :
Czy ustalono z klientem sposób wykonania usługi?
Czy użyto środków technicznych (lokalizatorów, kamer) w celu uniknięcia uszkodzenia?
Czy podczas wykonywania pracy wykonano czynności w etapach i weryfikowano postępy (np. wiercąc, po przejściu przez płytę g-k, sprawdzono otwór czy w głębi nie ma instalacji)?
Czy prace prowadzono w sąsiedztwie, linii instalacji klienta (np. wiercono na wysokości gniazdka 230V, kopano obok zraszacza)
| Wyświetlenia | |
|---|---|
| 5 | Całkowita liczba Wyświetleń |
| 5 | Podgląd Członków |
| 0 | Publiczne Wyświetlenia |
| Akcje | |
|---|---|
| 0 | Polubienia |
| 0 | Nielubiane |
| 0 | Komentarz |
Udostępnij przez e-mail
Proszę login By udostępnić webpage przez email.